do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana

Artykuły bloga zawierają także linki do produktów w sklepie. Na skutek aktualizacji/zmiany asortymentu, mogą one przestać kierować do wskazywanych produktów. Staramy się aktualizować linki ale nie zawsze możemy to zrobić na czas. W takim wypadku, prosimy się nie zrażać i skorzystać z wyszukiwarki produktów.

Chmura tagów
Kategorie wpisów
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Zapisz się na newsletter! Nowości, promocje? :-)

Otrzymasz 100 pkt. - będziesz bliżej stałych rabatów!

 

Nie będziemy spamować, postępujemy zgodnie z polityką prywatności

Opinie Google

Zobacz opinie i napisz co o nas sądzisz.

Statystyki
Produkty:
1961
Kategorie:
183
Nowości:
11
Promocje:
22

Chelat magnezu – czym jest i jak działa?

0

Dieta większości z nas zawiera magnez, jednak jego ilość jest niewystarczająca, co z czasem skutkuje niedoborami. Zbyt mała ilość tego pierwiastka prowadzi do wystąpienia wielu poważnych chorób. W czołówce znajdują się choroby serca, cukrzyca, astma, a nawet depresja. Często pojawiają się też skurcze i bóle mięśni. Dlatego też suplementacja magnezu jest wskazana dla niemal każdej osoby. Sprawę komplikuje fakt, że magnez może przybierać różną formę, nie zawsze w równym stopniu przyswajalną. Od pewnego czasu popularny jest chelat magnezu. Czy to właśnie on stanowi najlepszy wybór?

Jeszcze zanim sięgniemy po preparaty zawierające magnez, warto zweryfikować, czy znajduje się on w naszych posiłkach. Za najbardziej wartościowe produkty pod tym względem, są uważane ryż brązowy, orzechy laskowe, migdały, fasola i szpinak. Nawet w przypadku, kiedy mamy zbilansowaną dietę, są grupy osób, u których ryzyko niedoboru jest większe. Są to m.in. ci, którzy intensywnie uprawiają sport, a przez to tracą magnez wraz z potem. Jeśli mamy wątpliwości, czy spożywamy magnez w optymalnych ilościach, warto bliżej przyjrzeć się suplementom. Będą się one różniły składem i poziomem przyswajalności.

Czy każdy magnez wchłania się tak samo?

Ponieważ magnez ma różną formę, naukowcy poświęcają wiele uwagi badaniom nad bioprzyswajalnością tego pierwiastka. Niestety nie mierzy się w nich poziomu wchłaniania. Za to w dużej mierze weryfikuje się, jaka ilość magnezu jest wydalana z moczem. Część badaczy twierdzi, że niedoborom można najlepiej zapobiegać przez dostarczanie do naszego organizmu różnych typów magnezu. Ich zdaniem ma to najwięcej korzyści zdrowotnych.

W suplementach diety warto zwrócić uwagę nie tylko na magnez, ale także na związki, które z nim współwystępują, a mają duże znaczenie dla zdrowia. Przykładowo dla serca ważna jest obecność kwasu orotowego, natomiast dla lepszego snu, gliceryna. Jeśli natomiast chcemy przyjmować magnez przez bóle mięśniowe, sprawdzi się jabłczan magnezu, powstający przez połączenie magnezu i kwasu jabłkowego.

Czym jest chelat magnezu?

Coraz więcej suplementów zawiera magnez w formie chelatu, co oznacza, że magnez jest połączony z cząsteczką aminokwasu. Przez taką strukturę substancje czynne mogą być lepiej wykorzystane. Proces chelatowania sprawia, że związek jest odporny na zmieniające się pH w naszym organizmie, a dzięki temu magnez działa intensywniej. W chelatach mamy do czynienia z połączeniem metalu i związku organicznego. Zatem może być na przykład magnez i wspomniana wcześniej gliceryna.

Decydując się na suplementację magnezu, warto skoncentrować się na tych preparatach, w których mamy do czynienia z chelatami. Idąc dalej tym tropem, można zweryfikować swoje potrzeby i to, z jakimi związkami został połączony magnez. Chelaty są dużo skuteczniejsze w działaniu niż zwykły tlenek magnezu. Zdaniem badaczy, efekty przyjmowania magnezu są widoczne po 3-4 miesiącach, kiedy przyjmuje się go raz lub dwa razy dziennie w dawce 300 mg.

Komentarze do wpisu (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl