Blog - Kategorie przepisów
Blog wpisy
Herbata na odchudzanie? Czy herbaty mogą nam pomóc zrzucić wagę?

Niektórzy pozostają sceptyczni, a inni są zachwyceni, gdy słyszą o tym, że istnieje coś takiego jak herbata na odchudzanie. Jeśli marzymy o zgubieniu kilku kilogramów bez większego wysiłku, warto spróbować tej metody. Picie herbaty nie tylko wspiera metabolizm, ale ma także dobroczynny wpływ na działanie całego organizmu.

Jak jeść tofu? – najciekawsze przepisy tofu

Coraz więcej osób odchodzi od jedzenia mięsa lub ogranicza jego spożycie. Brak białka może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Aby ich uniknąć, trzeba szukać zastępczego, roślinnego, źródła białka, które dostarczy cennych aminokwasów. Jednym z podstawowych produktów, po które sięgają wegetarianie, jest tofu. Dlaczego?

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy może być skuteczny?

Każdy marzy o pięknej sylwetce, a co za tym idzie, wciąż poszukuje się nowych metod na odchudzanie. Równocześnie kładzie się nacisk na to, by minimalizować ilość syntetycznych składników w diecie. Szuka się więc inspiracji w naturze, a jednym z produktów, na który zwraca się uwagę, jest ocet jabłkowy.

Opinie
Chelat magnezu – czym jest i jak działa? 0
Chelat magnezu – czym jest i jak działa?

Dieta większości z nas zawiera magnez, jednak jego ilość jest niewystarczająca, co z czasem skutkuje niedoborami. Zbyt mała ilość tego pierwiastka prowadzi do wystąpienia wielu poważnych chorób. W czołówce znajdują się choroby serca, cukrzyca, astma, a nawet depresja.

Często pojawiają się też skurcze i bóle mięśni. Dlatego też suplementacja magnezu jest wskazana dla niemal każdej osoby. Sprawę komplikuje fakt, że magnez może przybierać różną formę, nie zawsze w równym stopniu przyswajalną. Od pewnego czasu popularny jest chelat magnezu.

Czy magnez to dobry wybór?

Jeszcze zanim sięgniemy po preparaty zawierające magnez, warto zweryfikować, czy znajduje się on w naszych posiłkach. Za najbardziej wartościowe produkty pod tym względem, są uważane ryż brązowy, orzechy laskowe, migdały, fasola i szpinak. Nawet w przypadku, kiedy mamy zbilansowaną dietę, są grupy osób, u których ryzyko niedoboru jest większe.

Są to m.in. ci, którzy intensywnie uprawiają sport, a przez to tracą magnez wraz z potem. Jeśli mamy wątpliwości, czy spożywamy magnez w optymalnych ilościach, warto bliżej przyjrzeć się suplementom. Będą się one różniły składem i poziomem przyswajalności.

Czy każdy magnez wchłania się tak samo?

Ponieważ magnez ma różną formę, naukowcy poświęcają wiele uwagi badaniom nad bioprzyswajalnością tego pierwiastka. Niestety nie mierzy się w nich poziomu wchłaniania. Za to w dużej mierze weryfikuje się, jaka ilość magnezu jest wydalana z moczem. Część badaczy twierdzi, że niedoborom można najlepiej zapobiegać przez dostarczanie do naszego organizmu różnych typów magnezu. Ich zdaniem ma to najwięcej korzyści zdrowotnych.

Ekologiczne suplementy diety, na które warto zwrócić uwagę to nie tylko na magnez, ale także na związki, które z nim współwystępują, a mają duże znaczenie dla zdrowia. Przykładowo dla serca ważna jest obecność kwasu orotowego, natomiast dla lepszego snu, gliceryna. Jeśli natomiast chcemy przyjmować magnez przez bóle mięśniowe, sprawdzi się jabłczan magnezu, powstający przez połączenie magnezu i kwasu jabłkowego.

Czym jest chelat magnezu?

Chelat magnezu zawiera się w coraz większej ilości suplementów, a charakteryzuje się on tym, że magnez jest połączony z cząsteczką aminokwasu. Przez taką strukturę substancje czynne mogą być lepiej wykorzystane. Proces chelatowania sprawia, że związek jest odporny na zmieniające się pH w naszym organizmie, a dzięki temu magnez działa intensywniej. W chelatach mamy do czynienia z połączeniem metalu i związku organicznego. Zatem może być na przykład magnez i wspomniana wcześniej gliceryna.

Decydując się na suplementację magnezu, warto skoncentrować się na tych preparatach, w których mamy do czynienia z chelatami. Idąc dalej tym tropem, można zweryfikować swoje potrzeby i to, z jakimi związkami został połączony magnez. Chelaty są dużo skuteczniejsze w działaniu niż zwykły tlenek magnezu. Zdaniem badaczy, efekty przyjmowania magnezu są widoczne po 3-4 miesiącach, kiedy przyjmuje się go raz lub dwa razy dziennie w dawce 300 mg.

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Waluty
Menu Szukaj więcej więcej

583-552-536 Facebook Instagram

    • Zakręcony Słoik
    • Twoja opinia jest dla nas ważna

    • Facebook Instagram 583-552-536
    • Zapisz się do newslettera
       
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl