Blog - Kategorie przepisów
Blog wpisy
Herbata na odchudzanie? Czy herbaty mogą nam pomóc zrzucić wagę?

Niektórzy pozostają sceptyczni, a inni są zachwyceni, gdy słyszą o tym, że istnieje coś takiego jak herbata na odchudzanie. Jeśli marzymy o zgubieniu kilku kilogramów bez większego wysiłku, warto spróbować tej metody. Picie herbaty nie tylko wspiera metabolizm, ale ma także dobroczynny wpływ na działanie całego organizmu.

Jak jeść tofu? – najciekawsze przepisy tofu

Coraz więcej osób odchodzi od jedzenia mięsa lub ogranicza jego spożycie. Brak białka może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Aby ich uniknąć, trzeba szukać zastępczego, roślinnego, źródła białka, które dostarczy cennych aminokwasów. Jednym z podstawowych produktów, po które sięgają wegetarianie, jest tofu. Dlaczego?

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy może być skuteczny?

Każdy marzy o pięknej sylwetce, a co za tym idzie, wciąż poszukuje się nowych metod na odchudzanie. Równocześnie kładzie się nacisk na to, by minimalizować ilość syntetycznych składników w diecie. Szuka się więc inspiracji w naturze, a jednym z produktów, na który zwraca się uwagę, jest ocet jabłkowy.

Opinie
Chlorella czy Spirulina – opis i porównanie 0
Chlorella oraz Spirulina – opis i porównanie

Spirulina to handlowa nazwa sinic z rodzaju Arthrospira. Należy do niego Arthrospira platensis. Arthrospira platensis jest rodzajem niebiesko-zielonej algi, która formą przypomina kształt spirali. Dojrzewa ona w ciepłym, wysoko alkalicznym środowisku wodnym. W dzisiejszych czasach jest hodowana na specjalnych farmach w subtropikalnym klimacie Azji. Spirulina platensis jest jednokomórkowcem, otoczonym wewnątrz cienką warstwą zbudowaną z cukrów złożonych i białka. Sprawia to, że jest ona łatwo przyswajalna przez człowieka.
Algi są źródłem cennych dla naszego organizmu substancji. Zawierają duże ilości węglowodanów, protein, lipidów, mikroelementów i witamin.

Spirulina platensis ma czterokrotnie większą zawartość karotenoidów (witamina A, b-karoten) niż marchew. Jest świetnym źródłem witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, E oraz biotyny, kwasu foliowego, kwasu pantotenowego, a także następujących minerałów: fosforu, żelaza, wapnia, potasu, sodu i magnezu. Zawiera również kwas omega-3 a także kwas g-linolenowy (GLA).

Do głównych zalet spiruliny zaliczyć można:

  • odtruwanie organizmu z metali ciężkich,
  • działanie przeciwwirusowe (obejmujące m.in. wirus opryszczki, wirus grypy, odry),
  • działanie antynowotworowe (przede wszystkich w przypadku nowotworów wątroby, oraz generalnie przeciwdziała przerzutom),
  • wzmacnianie systemu immunologicznego,
  • ogólne pobudzanie zdolności regeneracyjnych i autoterapeutycznych organizmu,
  • poprawa ogólnej przemiany materii,
  • stabilizowanie naturalnej flory bakteryjnej przewodu pokarmowego,
  • pobudzenie procesu krwiotwórczego,
  • obniżenie poziomu cholesterolu,
  • obniżenie nadwagi,
  • ograniczenie niszczycielskiego wpływu wolnych rodników na komórki.

Spirulina jest jednym z najlepszych suplementów stosowanych w sytuacji niedoboru minerałów lub witamin. Dzięki wysokiej zawartości dobrze przyswajalnych związków alga ta jest jednym z najbogatszych źródeł i z powodzeniem może być najbardziej wydajnym, ponieważ poszczególne związki trzeba przyswoić, a biodostępność tej algi jest na wysokim poziomie. W przypadku Spiruliny wchłanianie korzystnych substancji zachodzi błyskawicznie, ponieważ minerały i witaminy są zawarte w pewnych organicznych kompleksach bez trudu wnikających do naczyń krwionośnych, co pokazuje, że wydajność Spiruliny jest wysoka. Odpowiadają za to różnorodne białka, substancje towarzyszące i specyficzny stosunek ilościowy wszystkich składników.

Chlorella zwyczajna

(chlorella vulgaris) jest jednokomórkowym glonem z grupy zielenic. Ma intensywnie zieloną barwę i rośnie w wodach słodkich oraz morskich.

Chlorella podobnie jak spirulina:

  • wzmacnia układ immunologiczny,
  • korzystnie wpływa na pamięć i koncentrację,
  • działa detoksykacyjnie,
  • wspomaga leczenie chorób reumatycznych, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, zaburzeń trawienia i wchłaniania oraz infekcji wirusowych, bakteryjnych i grzybiczych.

Choć pod względem chemicznym Chlorella nie różni się zbytnio od alg z rodzaju Spirulina, to tutaj równowaga pomiędzy różnymi związkami jest przesunięta. Choć oczywiście minerały i witaminy również doskonale się wchłaniają, to jednak widać wyraźnie większą zawartość związków wpływających na wzrost skuteczności detoksykacji i sporą przyswajalność antyoksydantów. Chlorella dzięki temu, że minerały zawarte w tej aldze, są zamknięte w nieco innych kompleksach białkowych, jest przez organizm metabolizowana inaczej niż Spirulina, a poszczególne związki organiczne i mineralne mogą być kierowane do innych narządów niż w pierwszym przypadku. To ważne, ponieważ o działaniu związku decyduje nie tylko jego charakterystyka, ale także to, do jakiego organu substancja trafia i jakim przemianom jest tam poddawana.

Chlorella czy Spirulina - Podsumowując:

  • Chlorella zawiera więcej chlorofilu niż spirulina
  • Chlorella lepiej oczyszcza organizm
  • Spirulina jest łatwiej przyswajalna (kupując chlorellę należy zwrócić uwagę by miała rozbite ściany komórkowe, wtedy nasz organizm może wykorzystać wszystkie witaminy i składniki mineralne w niej zawarte i łatwiej ją strawić)
  • Spirulina ma bogatszy skład jeśli chodzi o składniki mineralne, polecana jest więc w przypadku niedoborów oraz dla wzmocnienia organizmu.

Możemy również zadziałać kompleksowo i wybrać preparat Chlorella&Spirulina BIO, który zawierają zarówno chlorelle jak i spirulinę:

 Chlorella & Spirulina BIO 300 tabl.

Źródło:
Anna Pielesz „Algi i alginiany – leczenie, zdrowie i uroda”.

www.pfm.pl wikipedia

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Waluty
Menu Szukaj więcej więcej

583-552-536 Facebook Instagram

    • Zakręcony Słoik
    • Twoja opinia jest dla nas ważna

    • Facebook Instagram 583-552-536
    • Zapisz się do newslettera
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl