Blog - Kategorie przepisów
Blog wpisy
Herbata na odchudzanie? Czy herbaty mogą nam pomóc zrzucić wagę?

Niektórzy pozostają sceptyczni, a inni są zachwyceni, gdy słyszą o tym, że istnieje coś takiego jak herbata na odchudzanie. Jeśli marzymy o zgubieniu kilku kilogramów bez większego wysiłku, warto spróbować tej metody. Picie herbaty nie tylko wspiera metabolizm, ale ma także dobroczynny wpływ na działanie całego organizmu.

Jak jeść tofu? – najciekawsze przepisy tofu

Coraz więcej osób odchodzi od jedzenia mięsa lub ogranicza jego spożycie. Brak białka może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Aby ich uniknąć, trzeba szukać zastępczego, roślinnego, źródła białka, które dostarczy cennych aminokwasów. Jednym z podstawowych produktów, po które sięgają wegetarianie, jest tofu. Dlaczego?

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy może być skuteczny?

Każdy marzy o pięknej sylwetce, a co za tym idzie, wciąż poszukuje się nowych metod na odchudzanie. Równocześnie kładzie się nacisk na to, by minimalizować ilość syntetycznych składników w diecie. Szuka się więc inspiracji w naturze, a jednym z produktów, na który zwraca się uwagę, jest ocet jabłkowy.

Opinie
Pyłek kwiatowy - pszczeli, naturalny superfoods 0
Pyłek kwiatowy - pszczeli, naturalny superfoods

Pyłek kwiatowy, zwany inaczej obnóżem pszczelim

to pyłek zebrany przez pszczoły z pylników kwiatowych roślin zielonych i drzew, wymieszany z niewielką ilością pszczelej śliny oraz nektarem. W postaci

obnóży pszczoły przenoszą go do ula w koszyczkach znajdujących się na trzeciej, tylnej parze nóg. Pyłek w formie obnóży pozyskuje się za pomocą poławiaczy pyłku i po wysuszeniu stanowi on surowiec farmaceutyczny, spożywczy i kosmetyczny.

W ziarnach pszczelego pyłku kwiatowego stwierdzono ponad 250 substancji. Do zasadniczych grup związków zalicza się białka, aminokwasy, lipidy, kwasy tłuszczowe, cukry, związki fenolowe i triterpenowe.  Pyłek zawiera duże ilości witamin m.in.: C, B1, B2, kwasu foliowego i kwasu pantotenowego oraz składników mineralnych takich jak: wapń, magnez, żelazo oraz potasu. Co więcej wszelkie te składniki są bardziej biodostępne od konwencjonalnych suplementów diety.

Ponad 70% substancji znajdujących się w pyłku pszczelim odznacza się działaniem biologicznym, w związku z czym można go wykorzystać z powodzeniem jako suplement diety.

 

Pyłek kwiatowy w postaci obnóża pszczelego i jego ekstraktów odznacza się działaniem adaptogennym, tzn. podwyższa sprawność fizyczną i psychiczną oraz odporność immunologiczną organizmu człowieka. Aktywność adaptogenna pyłku kwiatowego przejawia się również w działaniu zmniejszającym niedotlenienie mózgu, ochraniającym przed promieniowaniem jonizującym oraz w działaniu przeciwstresowym.

W celu podwyższenia odporności fizycznej i immunologicznej podaje się wyższe dawki obnóża pszczelego (10-40g dziennie), a dla podwyższenia sprawności psychicznej (wspomaganie leczenia depresji) małe dawki tego produktu (1 – 3g dziennie) przez 2-6 tygodni.

 

Stosowanie

Pyłek kwiatowy (ok. 2 łyżeczki) należy zalać 1/3 szklanki wody mineralnej lub kranowej ale przegotowanej i ostudzonej; ewentualnie użyć mleka i odstawić na kilka godzin. Można także osłodzić miodem tuż przed spożyciem. Dodatkowo, wskazane jest dolanie ciepłej wody (nie gorącej) – ciepłe płyny są lepiej przyswajalne. Pyłek w tej postaci zaleca się przyjmować dwa razy dziennie, rano na czczo i wieczorem przed snem, najlepiej wiosną i jesienią.

Większość informacji pochodzi z artykułu dr hab. n. farm. Bogdana Kędzia w Czasopiśmie specjalistycznym o zdrowym odżywianiu „Food Forum” nr 6(16)/2016. Osoby zainteresowane szczegółowym opisem badań potwierdzających zdrowotny wpływ pyłku pszczelego na nasz organizm, zapraszamy do przeczytania artykułu.

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Waluty
Menu Szukaj więcej więcej

583-552-536 Facebook Instagram

    • Zakręcony Słoik
    • Twoja opinia jest dla nas ważna

    • Facebook Instagram 583-552-536
    • Zapisz się do newslettera
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl