Blog - Kategorie przepisów
Blog wpisy
Herbata na odchudzanie? Czy herbaty mogą nam pomóc zrzucić wagę?

Niektórzy pozostają sceptyczni, a inni są zachwyceni, gdy słyszą o tym, że istnieje coś takiego jak herbata na odchudzanie. Jeśli marzymy o zgubieniu kilku kilogramów bez większego wysiłku, warto spróbować tej metody. Picie herbaty nie tylko wspiera metabolizm, ale ma także dobroczynny wpływ na działanie całego organizmu.

Jak jeść tofu? – najciekawsze przepisy tofu

Coraz więcej osób odchodzi od jedzenia mięsa lub ogranicza jego spożycie. Brak białka może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Aby ich uniknąć, trzeba szukać zastępczego, roślinnego, źródła białka, które dostarczy cennych aminokwasów. Jednym z podstawowych produktów, po które sięgają wegetarianie, jest tofu. Dlaczego?

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy może być skuteczny?

Każdy marzy o pięknej sylwetce, a co za tym idzie, wciąż poszukuje się nowych metod na odchudzanie. Równocześnie kładzie się nacisk na to, by minimalizować ilość syntetycznych składników w diecie. Szuka się więc inspiracji w naturze, a jednym z produktów, na który zwraca się uwagę, jest ocet jabłkowy.

Opinie
Ryż czerwony - nowość na naszych stołach 0
Ryż czerwony - nowość na naszych stołach

Ryż jest jednym z tych rodzajów zbóż, które spożywa się w niemal wszystkich regionach świata. Jest w różnych odmianach, a każda z nich wyróżnia się pod względem smaku i wartości odżywczych. W polskiej kuchni najbardziej popularny jest ryż biały, ale jakby dokładniej przyjrzeć się rodzajom ryżu, jakie można kupić w sklepach, barwne ziarenka są dla naszego zdrowia cenniejsze. Jedną z odmian, w które warto zaopatrzyć swoją kuchnię jest ryż czerwony. Czym się wyróżnia?

Ryż czerwony swój kolor zawdzięcza temu, że w łupince znajdują się antocyjany. Należą one do flawonoidów, które są uważane za silne przeciwutleniacze. Po ugotowaniu ryż jest lekko słodki i ma orzechowy aromat. Stanowi doskonałe uzupełnienie wielu potraw, stąd wzrost jego popularności. Podobnie jak ryż brązowy, także czerwona odmiana ryżu należy do grupy pełnoziarnistych. W konsystencji ryż czerwony jest troszkę bardziej kleisty niż biały.

Jak pozyskuje się ryż czerwony?

Łatwa dostępność i uprawa ryżu sprawia, że stał się on elementem jadłospisu prawie 1/3 ludzkości. Naukowcy, którzy liczyli odmiany w Korei, Japonii i Chinach wyróżnili przeszło 8000 gatunków! Jednak podstawowy podział jest dokonywany ze względu na długość i kolor ziarenek. Według tej klasyfikacji ryż czerwony jest ryżem niepolerowanym średnioziarnistym o czerwonej łupince. Chcąc dotrzeć do miejsca, w którym od dawna spożywa się ryż czerwony, trzeba odwiedzić m.in. Butan i Tajlandię. Mimo to, jest to jedna z licznych odmian chińskiego ryżu. Ze względu na swoje walory smakowe jest wyjątkowo popularny na Filipinach i Tajlandii.

Jednak do kupienia jest także odmiana, którą uprawia się w Europie. Na podmokłym terenie Camaruge we Francji była uprawiana już w VII wieku, ale działania zakończyły się niepowodzeniem. Do uprawy wrócono w XIX wieku, więc i na naszym kontynencie ryż czerwony jest czymś znanym od wieków. A mimo to, nie widuje się go na stołach zbyt często, choć w ostatnich latach zaczęło się to zmieniać. Poleca się jego dodawanie nie tylko do dań głównych, ale też sałatek, owoców i deserów.

Wartości odżywcze ryżu czerwonego

Jak pokazują badania, antocyjany są związkami, które działają antyrodnikowo i antyzapalnie. Dzięki ich obecności ryż czerwony wspiera profilaktykę cukrzycy, otyłości, chorób układu krążenia i nowotworów. Poprawia także wzrok oraz kondycję skóry i włosów. Obecne są w nim witaminy z grupy B, K, E, wapń, potas, cynk, fosfor, mangan i magnez. Jeżeli spojrzeć na zawartość witamin, minerałów i błonnika jest ona porównywalna z brązowym ryżem. Z kolei żelaza jest dużo więcej niż w każdym innym ryżu.

Ryż czerwony powinny włączyć do diety wszystkie osoby walczące z nadwagą i planujące przejście na dietę. Ma on korzystny wpływ na redukcję masy ciała. Zawdzięcza to znajdującym się na nim sfermentowanym drożdżom, które ograniczają gromadzenie się w komórkach lipidów. Obserwacje badaczy udowodniły, że zawartość tłuszczów w komórkach może się obniżyć nawet o 90% i to bez szkodliwego działania na organizm.

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Waluty
Menu Szukaj więcej więcej

583-552-536 Facebook Instagram

    • Zakręcony Słoik
    • Twoja opinia jest dla nas ważna

    • Facebook Instagram 583-552-536
    • Zapisz się do newslettera
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl