do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana

Artykuły bloga zawierają także linki do produktów w sklepie. Na skutek aktualizacji/zmiany asortymentu, mogą one przestać kierować do wskazywanych produktów. Staramy się aktualizować linki ale nie zawsze możemy to zrobić na czas. W takim wypadku, prosimy się nie zrażać i skorzystać z wyszukiwarki produktów.

Chmura tagów
Kategorie wpisów
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Zapisz się na newsletter! Nowości, promocje? :-)

Otrzymasz 100 pkt. - będziesz bliżej stałych rabatów!

 

Nie będziemy spamować, postępujemy zgodnie z polityką prywatności

Opinie Google

Zobacz opinie i napisz co o nas sądzisz.

Statystyki
Produktów:
1790
Kategorii:
183
Nowości:
44
Promocje:
5

Suplementy diety - czy warto?

0

Popularne, łatwo dostępne, o cudownych właściwościach. Suplementy diety znajdziemy nie tylko w aptekach, ale w większości sklepów. Reklamy zewsząd nas atakują, że przyjmowanie suplementów jest niezbędne, jeśli chcemy zachować zdrowie. Czy faktycznie mają aż tak dobry wpływ na nas? Czym są suplementy diety i kiedy rzeczywiście warto po nie sięgnąć?

Suplementy diety w najprostszym ujęciu są preparatami, które poprzez kompozycję witamin, minerałów czy tłuszczy mają być uzupełnieniem diety. Nie są one lekami, więc mogą być sprzedawane bez recepty w różnych miejscach. Trzeba jednak zaznaczyć, że są one dodatkiem do diety, a nie mają zastępować poszczególne grupy produktów.

Wskazania do przyjmowania suplementów diety

Część lekarzy jest zdania, że przy odpowiednio zbilansowanej diecie nie jest konieczna żadna suplementacja. Część poleca suplementy w przypadku, kiedy pojawiają się jakieś niedobory witamin czy minerałów. Jednak jest też grupa, która poleca przyjmowanie dodatkowych suplementów osobom, które mają większe zapotrzebowanie na poszczególne związki. Przykładowo osoby, które mają kłopoty z miażdżycą powinny dostarczać do organizmu więcej kwasów omega-3, a osoby z anemią muszą jeść więcej żelaza. Jeśli pojawiają się nerwobóle lub ktoś pije dużo kawy, warto rozważyć dodatkowe zażywanie magnezu. Natomiast przy obniżonej odporności, problemach z przewodem pokarmowym lub po antybiotykoterapii wskazane są preparaty zawierające prebiotyki i probiotyki. Wskazaniem do suplementacji jest też intensywna aktywność fizyczna, podczas której wraz z potem wydalane są składniki mineralne.

Suplementy diety – kiedy zachować ostrożność

Ponieważ suplementy diety nie są sprzedawane na receptę, może je kupić i zażywać każdy, choć niekoniecznie jest to wskazane. Suplementy diety mogą być szkodliwe dla osób, które mają liczne schorzenia. Przeciwwskazaniem mogą być przykładowo nadciśnienie tętnicze, bądź choroba nerek. Pomimo tego, że nie ma oficjalnego zalecenia, ci, którzy cierpią na poważniejsze schorzenia lub mają alergię, przed rozpoczęciem suplementacji, powinni się skonsultować ze swoim lekarzem.

Poza tym to, że suplementy diety nie są na receptę, nie znaczy, że są bez znaczenia na organizm. Nie można jednocześnie przyjmować kilku preparatów o podobnym składzie. Może się wtedy okazać, że nadmiar poszczególnych witamin czy związków doprowadzi do nowych kłopotów ze zdrowiem.

Suplementy – dobre, ale w rozsądnych granicach

Przyjmowanie suplementów diety faktycznie wiąże się z korzyściami, ale pod warunkiem, że są one zażywane z rozsądkiem. Wielokrotnie pozwalają zmniejszyć ryzyko niedoboru poszczególnych składników i pomagają zmniejszyć niektóre dolegliwości. Jednak nigdy nie powinny być traktowane jako ostateczne źródła witamin i minerałów. Mają uzupełnić to, czego zabrakło w diecie, ale nie mogą diety zastąpić. Suplementy też można przedawkować, więc nie należy ich przyjmować w nadmiarze. Wybierając suplement diety, trzeba brać pod uwagę te, które mają stosowne certyfikaty i nie mają żadnych informacji na temat tego, że preparat leczy poszczególne choroby.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl