Blog - Kategorie przepisów
Blog wpisy
Herbata na odchudzanie? Czy herbaty mogą nam pomóc zrzucić wagę?

Niektórzy pozostają sceptyczni, a inni są zachwyceni, gdy słyszą o tym, że istnieje coś takiego jak herbata na odchudzanie. Jeśli marzymy o zgubieniu kilku kilogramów bez większego wysiłku, warto spróbować tej metody. Picie herbaty nie tylko wspiera metabolizm, ale ma także dobroczynny wpływ na działanie całego organizmu.

Jak jeść tofu? – najciekawsze przepisy tofu

Coraz więcej osób odchodzi od jedzenia mięsa lub ogranicza jego spożycie. Brak białka może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Aby ich uniknąć, trzeba szukać zastępczego, roślinnego, źródła białka, które dostarczy cennych aminokwasów. Jednym z podstawowych produktów, po które sięgają wegetarianie, jest tofu. Dlaczego?

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy może być skuteczny?

Każdy marzy o pięknej sylwetce, a co za tym idzie, wciąż poszukuje się nowych metod na odchudzanie. Równocześnie kładzie się nacisk na to, by minimalizować ilość syntetycznych składników w diecie. Szuka się więc inspiracji w naturze, a jednym z produktów, na który zwraca się uwagę, jest ocet jabłkowy.

Opinie
Witamina D - fakty 0
Witamina D - fakty

Witamina D – i kilka faktów jej dotyczących 

Witamina D odgrywa ważną rolę nie tylko w tworzeniu mocnych kości, lecz także jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego i nerwowego oraz utrzymania prawidłowego ciśnienia krwi.

Ocenia się, że 80-90% potrzebnej dla organizmu ilości witaminy D pochodzi z biosyntezy w skórze pod wpływem promieni słonecznych, a tylko w niewielkim stopniu wspomagane jest to przez źródła pokarmowe (głównie z produktów pochodzenia zwierzęcego).

Dlatego, zwłaszcza przy długotrwałym przebywaniu w zamkniętych pomieszczeniach, należy pamiętać o odpowiednim spożyciu witaminy D oraz o spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. W związku z położeniem geograficznym Polski, synteza skórna zachodzi jedynie od końca kwietnia do początku września w słoneczne dni między godziną 10.00 a 15.00. Trzeba przebywać na słońcu codziennie przez minimum 15 minut, odsłaniając co najmniej 18% powierzchni skóry, czyli przedramiona i częściowo nogi.

Warto wiedzieć, że kremy z filtrami przeciwsłonecznymi hamują syntezę skórną witaminy D.

Zalecane spożycie witaminy D, zarówno dla dzieci, jak i osób dorosłych wynosi 15 µg/dobę, jedynie ludzie starsi (po 70 r.ż.) potrzebują jej więcej – 20 µg/dobę.

W żywności witamina D występuje w niewielkich ilościach, głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Produkty roślinne, poza produktami wzbogaconymi, takimi jak margaryny, na ogół nie zawierają witaminy D.

Produkty bogate w witaminę D:

  • tłuste ryby (węgorz, śledź, pstrąg tęczowy, łosoś, sardynki),
  • mięso,
  • podroby,
  • drób,
  • przetwory mleczne (sery dojrzewające),
  • masło,
  • margaryna o normalnej i obniżonej zawartości tłuszczu,
  • mieszaniny masła i oleju.
 

Ze względu na stwierdzane często zbyt niskie spożycie witaminy D z dietą oraz biorąc pod uwagę fakt, że w okresie od października do kwietnia synteza skórna witaminy D jest zbyt mała, aby pokryć zapotrzebowanie, wskazuje się na potrzebę suplementacji witaminą D w okresie zimowym i przez cały rok, jeśli w pozostałych miesiącach nie jest zapewniona odpowiednia ekspozycja na promieniowanie słoneczne.

Źródło: Hanna Kunachowicz „Dieta bezglutenowa. Co wybrać?”, Wydawnictwo Lekarskie PZWL Sp. z o.o., wydanie II 2017.

Komentarze do wpisu (0)

Submit
Waluty
Menu Szukaj więcej więcej

583-552-536 Facebook Instagram

    • Zakręcony Słoik
    • Twoja opinia jest dla nas ważna

    • Facebook Instagram 583-552-536
    • Zapisz się do newslettera
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl